Стецько Я. – один із лідерів і керівників укр. Нац. Руху. Нар.19.01.1911р.
в сімї священника. Почав рано займатися політ.діяльністю (у 18 р. перший
арешт). Перші публікації в журналі «Студентський шлях». Разом з бандерою
проходив у Львівському процесі, але отримав лише 5 років тюрми. 30.06.41 він
підготував Акт проголошення про відновлення укр. державності і очолив уряд.
Після розколу ОУН став найближчим соратником Бандери.
Небезпечні сугестії
("Студ шлях", Л 1934). С. висловлює свій погляд на організації,
інститути та форми сусп.життя. Не всі суспільні організації є рішаючим
чинником, що зумовлює існування нації як такої, а лише ті, які дають можливість
нації найбільше розвиватися і скріплюють динаміку нац..руху. На думку С. лише
націоналістичний рух скеровує творчу енергію нації у потрібному напрямку. Всіх
противників укр..нац.руху називає «опортуністами».
На маргінесі дискусій про орден. Мої думки ("Студ шлях", № 4-5 Л 1933): Йдеться про дискусію
з приводу структури політичної партії. Донцов вважав, що політ партія повинна
нагадувати орден, а не парламентського типу. Орден – це абсолютний послух,
залізна дисципліна. Стецько підкреслює не значення послуху, а значення і відданість національній ідеї.
Боротьба для боротьби чи змагання вартостей ("Студ шлях", Л 1934) Політ.боротьба не
існує як політична вартість, для націоналістів боротьба є вартістю лише тоді,
коли вона є боротьбою за точно означені національні ідеї (ідея державності,
ідея самостійності, ідея свободи). Національні вартості це вартості етичні.
Пише про місце особи в б-бі нації. Вважає, що повинна бути гармонія між особою
і нацією. Не може особа стояти на нацією, бо це – анарх.індивідуалізм. Ідея
боротьба за здійснення нац..ідеї – це вартість абсолютна.
За синтезу вартостей.
(студ.шлях №7-8) Доводить необхідність поєднання вартостей економічних і
етичних. Тому високо оцінює роль людини як суб’єкта істор.процесу: «Від її
характеру, волі залежить така, або інша постава до світу, що оточення, зовнішні
чинники можуть мати деякий вплив – це очевидно, але в іншому розумінні та в
іншій мірі. Характер і воля – чинники на яких починається свобода!
Комментариев нет:
Отправить комментарий