среда, 23 января 2013 г.

24. Публіцистика Ярослава Стецька


Стецько Я. – один із лідерів і керівників укр. Нац. Руху. Нар.19.01.1911р. в сімї священника. Почав рано займатися політ.діяльністю (у 18 р. перший арешт). Перші публікації в журналі «Студентський шлях». Разом з бандерою проходив у Львівському процесі, але отримав лише 5 років тюрми. 30.06.41 він підготував Акт проголошення про відновлення укр. державності і очолив уряд. Після розколу ОУН став найближчим соратником Бандери.
Небезпечні сугестії ("Студ шлях", Л 1934). С. висловлює свій погляд на організації, інститути та форми сусп.життя. Не всі суспільні організації є рішаючим чинником, що зумовлює існування нації як такої, а лише ті, які дають можливість нації найбільше розвиватися і скріплюють динаміку нац..руху. На думку С. лише націоналістичний рух скеровує творчу енергію нації у потрібному напрямку. Всіх противників укр..нац.руху називає «опортуністами».
На маргінесі дискусій про орден. Мої думки ("Студ шлях", № 4-5 Л 1933): Йдеться про дискусію з приводу структури політичної партії. Донцов вважав, що політ партія повинна нагадувати орден, а не парламентського типу. Орден – це абсолютний послух, залізна дисципліна. Стецько підкреслює не значення послуху, а значення  і відданість національній ідеї.
Боротьба для боротьби чи змагання вартостей ("Студ шлях", Л 1934) Політ.боротьба не існує як політична вартість, для націоналістів боротьба є вартістю лише тоді, коли вона є боротьбою за точно означені національні ідеї (ідея державності, ідея самостійності, ідея свободи). Національні вартості це вартості етичні. Пише про місце особи в б-бі нації. Вважає, що повинна бути гармонія між особою і нацією. Не може особа стояти на нацією, бо це – анарх.індивідуалізм. Ідея боротьба за здійснення нац..ідеї – це вартість абсолютна.
За синтезу вартостей. (студ.шлях №7-8) Доводить необхідність поєднання вартостей економічних і етичних. Тому високо оцінює роль людини як суб’єкта істор.процесу: «Від її характеру, волі залежить така, або інша постава до світу, що оточення, зовнішні чинники можуть мати деякий вплив – це очевидно, але в іншому розумінні та в іншій мірі. Характер і воля – чинники на яких починається свобода!

Комментариев нет:

Отправить комментарий